en typisk norsk

Nu ska jag berätta för er hur en typisk norsk är:

Eftersom Norges matkultur är heelt fukkad så äter norskarna MACKOR till Lunch o middag. Allra bäst är vitt bröd, LOFF GE MIG LOFF! Skriker Norskarna. Det bästa är att dom tror att det är nyttigare att äta ett par vita mackor med ost o skinka på till Lunch än en liten Pizza. yeah right.
Om det inte är vittbröd så äts det så jävla dålig mat, och dom är rädd för nytänkande. Att gå i en norsk matbutik är som att gå vid kak/godishyllorna i Sverige. Quinoa o sånna nyttigheter existerar inte i detta brunost-land!

Latheten! En norsk säger - OH TYCK SYND OM MIG JAG SKA JOBBA 9 TIMMAR IDAG! BUHUUUUU (Oj, en timmas övertid)
En Svensk säger - Håll käften söta du, jag har jobbat 12timmar 6 dagar idag.
Norsken svarar -  MEN DET ÄR SÅ SYND OM MIG!!


MAJS! Dom ska ha Majs i all mat! Tänk er att dom köper ex. en baguette (där kom brödet igen!) där man själv får välja pålägg, tänk er då.. soltorkade tomater, brieost, ruccola o pibjekärnor! Så gott. Så väljer norsken dit MAJS!
Innan jag kom till Norge älskade jag majs, men nu klarar jag det inte längre. blä.


STRINGTROSOR!
Jag tror nästan varenda norsk använder just STRING! Alla vet ju att Norge är efter i utvecklingen, men string var inne i Sverige för 10 år sen, och för 3-5 (?) år sen slutade alla använda skiten. SÄG EN SVENSK SOM ANVÄNDER STRING?? Jag vet ingen tror jag. BLÄÄÄÄÄ-


NIKOTIN! För var det allmänt känt att alla norskarna röker. Dom började inse att det var farligt, så nu snusar många istället, spec. många tjejer! Det bästa är att dom tror det är ofarligt att snusa. Dom tänker inte på att en snus innehåller typ 10 gånger med nikotin än en cigarett. Hur nyttigt är det egentligen att pumpa kroppen med så mkt nikotin? Tänk er en dosa om dagen. Men nej nej.

Så summan av kardemumman är att Norskar har fruktansvärda matvanor, och dom lata jävlarna kommer snusa ihjäl sig i sina äckliga stringtrosor!


(och nej Karen, detta gäller bara delvis dig!)


Kommentarer
Postat av: KM

Emilyyyy! Jaaadu her var det mye positivt må jeg si. Hyggelig blogginnlegg... du har offisielt mistet en leser haha.

2010-11-27 @ 18:18:21
Postat av: emilie the pony

face the fact ;)

2010-11-27 @ 20:38:40
URL: http://groggludren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0