När man sliter

Man får känna att man lever när man jobbar i en bar och:

- man får slut på vodka, gin, razz, jäger, bananlikör, isbitar, lime & citron och drinkglas.
och alla vill ha drinkar.

- man tror att man ska få en stilla Måndagskväll, men heeey så slår det till med folk som om det vore en Fredag/Lördag. Det är tydligen stooor elektronikmässa i stan.

- En sån dag ska vi egentligen vara 3 bartendrar, 1 servitör på uteserveringen, 1 rydd som bara går o plockar glas & minst 2 vakter.
Igår var vi 2 bartendrar, 1 vakt och en servitör/rydd.

Man kände ju att man levde iaf!


LÄSKIGASTE SAKEN NÄR JAG GICK HEM!:
Gick från jobbet kl. 5 i morse. Så går jag rätt jävla fort med lurarna i öronen (det är ljuuust ute)
Så ser jag en polisbil komma på vägen, och känner hur dom saktar in och tokstirrar på mig.. (wtf, tänker jag??)
ca. 3 sekunder efter känner jag en hand på min axel (och jag ser fortfarande polisbilen i ögonvrån)
.. jag vänder mig om drar ut lurarna i öronen (Ser i ögonvrån hur polisen har stannat nedanför oss, och är påväg att vända..)
Då är det en toksvettig man, som flåsar som fan (denna man hade jag sett mkt längre ner i gatan, så han har sprungit som fan för att hinna i kapp mig, jag går jävligt fort själv oxå..)
Han: Åh.. äntligen hann jag ifatt dig *flåååås* har du sett Elena?
jag: Va?
Han: Jo men har du sett Elena, har hon gått här, mörkt hår.. jag hittar henne inte!
jag: Eh nej tyvärr.. Du får prova o ringa henne. (ser hur poliserna kollar på oss och är beredd att komma..)
Han: jag har försökt.. men jag får inte tag på henne :(
Jag: kan inte hjälpa dig, lycka till. Hade.

Kan ni tänka er själv att ni går kl. 5 på morgonen med musik i lurarna och någon springer i kapp er helt svettig och flåsig?
Men jag vet ju att polisen var där.. och mannen såg så snäll ut.
pju.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0