the trip from hell

I Söndags när jag stod i lyckan över att mitt tåg just skulle komma o ta mig hem så frös jag- Men var lycklig!
Stod då ute i ca. -15grader. i Jeans.
Men när det hade gått 1,5 timma så förstod jag trots mitt tillstånd (nu snackar vi isglass som vill ta livet av sig) att nåt stod fel till. Jag grinade av köld o kunde knappt röra min telefon o ringa. Men insåg då efter ett samtal att jag missat???? tåget.
Jag stod där 17,20 ungefär. Mitt tåg skulle gå 17,35.

jag får med nöd o näppe med mig mitt bagage o hittar ett hotell som jag sätter mig på. Och i det, trots en jääävligt nedkyld Emilie är jävligt lycklig över att mina päron kör 34 mil för att få mig hem.

Idag är jag inte lika lycklig när jag då ringer nabotåget o undrar vad fan dom håller på med. Självklart skyller kärringjäveln av sig på den norska sidan, och när jag frågor om dom inte kan kommunicera så snackar hon bort det.
Ett mail är skickat till NSB nu o väntar gladeligen på ett svar!

Telia fick sig en liten omgång Emilie the bitch. Fast hon var trevlig, så det jag laddat för fick hon inte ta del av!

Summan av kardemumman är att:
Jag hatar kärringar!
JAG HATAR NABOTÅGET
Jag hatar kyla. Jag är nu rädd för kyla. Idag tog jag pappa suupervarma dunjacka i storlek XXL.

Men!
Jag sitter nu på en ko-matta framför en öppen spis o har mitt duntäcke som ryggstöd.
Thats life!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0