Ensam och mörkrädd...

Emilie har flyttat ifrån min säng för att sova på en tunnmadrass på golvet, det är inte helt OK.
Nu ligger jqag nämligen helt ensam i min lägenhet och är mörkrädd!
Jag vågar inte släcka lampan så jag ligger framför datorn i hopp om att somna framför den!

Emilie kom tillbaka till mig eller skaffa en större säng nu så jag kan komma och sova hos dig

Jag hittade en artikel som visar att jag är normal det känns bra!

Mörkrädd – det är naturligt

Monster under sängen. Krig. Eller att jag ska dö. Alla barn har rädslor, och det viktigaste är att dra ut dem i ljuset. ”Som trollen spricker de”, säger Maare Tamm.

Uuuäh! Det känns som om det är något under sängen! Många människor är mörkrädda, vuxna också. Men att tända lampan och prata om rädslan är bra sätt att få monstren att försvinna.

 




Tack och godnatt!
Lovis

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0